OVER MIJ

vrijdag 1 oktober 2010

Hyggesnakker

Van een ochtend ´hyggesnakker´ bij een van mijn liefste vriendinnetjes wordt ik gelukkig. Op deze prachtige herfstdag ben ik met een kop koffie in een stoel gekropen. Mijn jongens scharrelen lekker rond. Mijn vriendin met haar kleinste wijfie op schoot. De najaarszon verwarmt ons. Aan gespreksstof geen gebrek, maar stiltes kunnen vallen. Ze zijn nooit ongemakkelijk. Ik voel me thuis. In het hier en nu. Hygge is het Deense woord voor gezellig, behaaglijk.  Er worden de mooiste woordcombinaties mee gemaakt. Maar hyggesnakker is wel mijn favoriet. Gezellig babbelen zou de Nederlandse vertaling kunnen zijn.  Voor mij omvat het woord hygge ook emoties als warmte, geborgenheid en vertrouwdheid. Tijdens de 'hyggesnakker'sessies met vriendinlief wordt er heel wat gebabbeld, maar ook veel gezegd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus