OVER MIJ

zondag 26 december 2010

Wasdag

Ook onze wasmachine heeft vakantie gehad. We hebben het na thuiskomst nog even uitgesteld. Nu we vandaag vanwege de gladheid niet naar het zuiden afreizen moeten we maar eens aan de slag. Ja, moeten. Je kunt een heleboel moeten van je to-do-lijstje schrappen. Maar met deze winterse temperaturen rondlopen in een zomerkleedje en een uitgelubberde onderbroek (wat doet die nog in m'n laatje, weg ermee) lijkt mij niet bepaald een goed plan. Met een huishouden van vijf kun je snel zowel letterlijk als figuurlijk tegen de berg was op gaan zien. Een keer op keer terugkerende vervelende klus. Maar ik verzet mij (bijna) niet meer! 'Ook de was doen is liefde' was een wijsheid die ik ergens tegenkwam. Zou zo op een tegeltje aan de muur kunnen. Ik sorteer, was, droog en vouw tegenwoordig met 'liefde' voor ons vijftal. Dat geeft toch een heel ander gevoel bij het zien van een (heel even) lege wasmand en stapels schone was. Deze positieve gedachte-switch werkt echter niet voor de strijk. Dit wordt als het even kan vermeden hier in huize Geniet. Hoe lief ik iedereen ook vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus