OVER MIJ

vrijdag 18 maart 2011

Zo mooi...

De wereld is mooi, zo mooi, zo mooi... klinkt de programmatune van de Belgische op kindergerichte marketinggigant. En gelukkig is het ook zo in de ogen van mijn nog kleine kinderen. Hebben ze nog geen weet van de impact van natuurrampen, perverse zielen of een gevaarlijke gek in Noord Afrika. Voelen ze nog niet de onmacht, angst of afschuw die mij soms overvalt. Maar dit bewustzijn zal langzaam groeien. Het is onmogelijk om je kind volledig af te schermen van de ´boze buitenwereld´. Net vijf overvalt mijn wijfie mij al regelmatig met hele existentiële vragen. Er zit er voor ons maar één ding op. Haar voorzichtig, zo eerlijk mogelijk, maar passend bij haar leeftijd voorbereiden op de schaduwkanten van het leven. En haar blijven wijzen op alle mooie dingen, samen fijne herinneringen creëren, knuffelen, voeden, koesteren en liefhebben. Als een stevig tegenwicht.

1 opmerking:

  1. Jeetje, wat beschrijf je het goed!(en mooi)
    Ik ervaar het namelijk precies zo.
    Soms ben ik zó blij dat ze nog geen notie hebben van alle ellendige dingen in de wereld.
    Met de nadruk op 'nog'...want ze krijgen steeds meer mee naarmate ze ouder worden.
    En ja, dan zit er inderdaad maar één ding op......

    fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus