OVER MIJ

donderdag 14 april 2011

De Pippi-methode

Pippi heeft tot mijn grote genoegen haar intrede gedaan in huize Geniet. Wat is het leuk om de verhalen voor te lezen waar ik vroeger ook al zo van genoot. Pippi daagt het kleine meisje in mij uit om het leven wat vaker volgens de Pippi-methode te benaderen. En dan doen we vanavond. Ik heb geen zin in koken. Dus wordt de gezonde maaltijd met ieders instemming ingeruild voor een bord goudgele frieten. Om het pippi-gevoel te versterken luisteren we naar de pippi-liedjes uit mijn jeugd. Luid zingend en swingend wordt de maaltijd genuttigd. En er wordt natuurlijk flink met de ketchup gesmeerd. Het kleine beetje afwas dat rest laten we resoluut staan. In de hoop dat meneer Nilsson deze vanavond wel doet. Tjoelalee tjoelalee tjoela hopsasa.

6 opmerkingen:

  1. Ooh Pippi, ik kijk het nog steeds met de kinderen nu, zoooo leuk!

    Welterusten voor straks, Suus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk!...hier een vier-dvd-box van Pippi, en die wordt versleten, ik kijk met véél plezier mee...ken bijna alle afleveringen uit mijn hoofd.
    Wij doen ook regelmatig Pippi-taferelen na...hoewel met borstels onder mijn schoenen gebonden de vloer boenen, dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd...

    groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben hier ook 3 dvd's van pippi liggen en kijk dan graag mee!!!!
    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idem hier. Zelfs de oudste kijkt nog mee naar de vale kleuren en knullige effecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk!! Als iedereen een beetje meer pipi zou zijn............... En de rest geven we gewoon 5 liter meducijn, haha

    XO Heidi

    BeantwoordenVerwijderen

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus