OVER MIJ

zondag 1 mei 2011

Postbode

Helaas is er in mijn buurtje geen postkantoor meer te vinden. Het had altijd wel wat. Met een brief of pakje en met een nummertje in je hand wachten in de rij voor het loket om er de benodigde zegeltjes te verkrijgen. Het was onderdeel van het plezier dat je kunt beleven aan het verzenden van post. Als klein meisje vond ik het al leuk om postkantoortje te spelen. Maar de speeldozen met postzegeltjes, stempels en kartonnen loketje behoren tot het verleden nu het tijdperk van de digitale post is aangebroken. Gelukkig is de postbode nog niet uit het straatbeeld verdwenen. En vermaken mijn kinders zich vandaag nog met 'postbode' spelen. Compleet met zelfgemaakte brieven, postzegels en een brievenbus.

2 opmerkingen:

  1. Leuk!!!!
    Superherkenbaar!
    Vroeger speelde ik ook altijd postkantoortje en verzamelde oude strippenkaarten, postzegels en treinkaartjes en alle buurtkindjes speelden mee!!
    Nu speelt mijn dochter ook voor postbode en wij blijven gewoon schrijven of we sturen een tekening op naar oma!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus