OVER MIJ

woensdag 14 oktober 2015

Dit kleine meisje

Vroeger dwaalde dit kleine meisje graag door het bos.
Op zoek naar elfjes, kabouters en andere magische wezens.
Naar dieren die konden praten.
Haar fantasie was rijker dan ooit.
Dit meisje ben ik bijna zes. Net zo oud als mijn jongste ventje.
Net zes zit hij vol met fantasie en creativiteit.
Nog onbeperkt en vrij.
Waarom verliezen we bij het groter worden toch een deel van dit vermogen.
Vergeten we ons te verwonderen, te fantaseren en te creëren.
Leren we vooral binnen de lijntjes kleuren.
Althans dit gebeurde mij.
Tot ik mijn kinderen zag.
En mij realiseerde dat dit kleine meisje er nog steeds is!
Ze bracht mij terug naar mijn verbeeldingskracht.
En naar het bos. Op zoek naar mijn vriendjes uit mijn kindertijd.
Ik geloof dat ik tussen de bomen een eenhoorn zag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus