OVER MIJ

woensdag 7 oktober 2015

Hoe haak je een muts?

Weet jij hoe je een muts haakt?
Ik tot voor kort niet.
Nu ligt er zowaar een haakwerkje op mijn bureau.
En het begint zelfs de contouren van een muts te krijgen.
Het resultaat van een 'Mutsenavond' bij mij in de buurt.
Ik hou er van zelf dingen te maken.
Maar haken was niet bepaald aan mij besteed.
Stokjes, lossen en vasten? Diepe zucht.
Eerdere pogingen waren eerder frustrerend dan ontspannend.
Dus ging de haaknaald aan de wilgen.
Tot gisteravond. 
 
Haken en geluk
Maar eigenlijk gaat dit stukje helemaal niet over haken.
Eerder over hoe leuk het is om samen met anderen iets nieuws te leren.
Het gaat over lachen om elkaars gestuntel.
Hoe het is om opnieuw te beginnen. En nog een keer.
Over gezelligheid, behulpzaamheid en nieuwe ontmoetingen.
Dat je resultaat ziet als je doorzet.
En hoe fijn het voelt zelf iets te maken.
Het gaat eigenlijk over geluk.

Leer iets nieuws
Nieuwe dingen leren is een grote bron van geluk!
Dus schrijf je in voor die cursus, opleiding of creatieve workshop.
Ik maak eerst mijn muts af.
Daarna staat er een workshop bij Elle Aime op mijn verlanglijstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ha,
Wat leuk dat je hier een kijkje neemt.
Ik verzamel geluk in het alledaagse.
Jouw reactie, suggesties of verhaal lees ik graag!
Fijne dag, Suus